Sider

søndag den 24. juli 2011

Oreo cupcake

Da jeg elsker at bage, har jeg også lige lavet Oreo cupcakes- og de er super lækre!

Oreo cupcakes
ca. 20 stk.

Du skal bruge:
150 g smør
200 g sukker
200 g brun farin
3 æg
2 tsk. Vanillesukker
2 tsk. Bagepulver
3 dl mælk
10 Oreoes

Tilberedning

Pisk smør, brun farin og sukker sammen i en skål, og pisk æggene i et ad gangen.
Bland mel, bagepulver og vanille sukker i en anden skål, og bland den sammen i smørblandingen.
Hak 5 Oreoes meget fint, og 5 Oreos groft. Vend de knuste Oreoes i dejen.
Fyld muffin formene halvt op og sæt dem i ovnen i 15 min. Ved 180 grader.
___________________
Som topping prøvede jeg Dr. Oekters Kagemousse med chokolade smag som virker ret godt til denne opskrift. For at pifte den op hakkede jeg 3 Oreoes meget fint og blandede i.
___________________

Inden servering pyntes kagerne med  Kagemousse med en Mini Oreo i toppen.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar